czwartek, 26 lutego 2015

Załóżcie swoje listy książek

Zainspirowana książką „Sztuka planowania” Dominique Loreau postanowiłam zachęcić Was do tworzenia list przeczytanych przez Was książek. Oczywiście nie każdy ma na to czas, ale pamięć jest ulotna. I jeśli nie macie czasu na zapisywanie tytułów wszystkich książek, to może prowadźcie chociaż spis, tych, które Was urzekły, albo zanotujcie w notesie inspirujące cytaty.

W podrozdziale „Przyjemność czytania” (s. 217 – 221) Autorka wyjaśnia swoją motywację robienia takich list. Powiem Wam, że będąc w szkole podstawowej i gimnazjum również tworzyłam takie listy (było to na długo przed przeczytaniem tej książki). Później przestałam, ale teraz znów zapisuję, a także z każdej książki wyciągam to, co dla mnie cenne. Ten blog jest swego rodzaju wyjątkową listą, którą dzielę się z Wami J

Mam nadzieję, że odnajdujecie tu interesujące treści. Być może sięgnięcie po którąś z opisywanych przeze mnie książek. A może po prostu wybierzecie się do biblioteki lub księgarni i tam błądząc między regałami natraficie na jakiś wspaniały egzemplarz, który zabierzecie do domu. Będzie to moim sukcesem i Waszym sukcesem.

Większość książek, które czytam, wnosi coś do mojego życia. Mam nadzieję, że u Was też tak jest i będzie J.

„Czytanie i robienie notatek są dwiema nierozdzielnymi czynnościami, które karmią nasz umysł w równym stopniu.” („Sztuka planowania”, Dominique Loreau, przełożyła Angelika Waśko – Bongiraud, Warszawa 2013, s. 221).





Brak komentarzy:

Prześlij komentarz