czwartek, 25 września 2014

Co to znaczy zdrowo żyć?


„SPOSOBY NA ZDROWY STYL ŻYCIA WEDŁUG MAI SABLEWSKIEJ. ZAMIEŃ BIAŁE NA ZIELONE”, MAJA SABLEWSKA, WARSZAWA 2013



Znów poradnik, ale tym razem o żywieniu. Maja Sablewska – była menadżerka Dody, obecnie stylistka i celebrytka dzieli się w tej książce swoimi spostrzeżeniami na temat zdrowego stylu życia. Mamy tu opisane eksperymenty w poszukiwaniu diety (nieudane), impuls do zmian, inspiracje, dowiemy się jak wygląda dzień Autorki, poznamy kilka jej sztandarowych przepisów oraz ludzi, którzy jej pomogli. Książka liczy 168 stron i jest wzbogacona mnóstwem pięknych fotografii Pani Mai w otoczeniu zdrowej żywności.

Jak się okazuje Pani Maja nie różniła się od wielu Polek, które wciąż próbują zrzucić oponkę, a stracone kilogramy nadrabiają z nadwyżką. Przez stosowanie cudownych diet Sablewska trafiła w końcu do szpitala. Musiała dojrzeć do zmiany nie tylko diety, ale stylu życia.
Książka zawiera również przepisy kulinarne z kaszą jaglaną i płatkami owsianymi w roli głównej. W prezentowanych daniach najbardziej podoba mi się, że są proste do przygotowania i nie wymagają mnóstwa składników. 4 – 6 składników i mamy zdrowe danie. Do przygotowania części potraw potrzebny jest blender lub mikser.

Cytat:

„Dopiero w wieku 29 lat zdałam sobie sprawę, że dieta to styl życia, nasz własny system, że dieta TO JA”. („Sposoby na zdrowy styl życia według Mai Sablewskiej. Zamień białe na zielone”, Maja Sablewska, Warszawa 2013, s. 9).

Porady kluczowe dla mnie:

1.      Najważniejsze jest śniadanie
2.      Picie gorącej wody.
3.      Sposób przygotowania kasz i łączenia ich z dodatkami.

Jeśli chcecie dowiedzieć się dlaczego warto pić gorącą wodę, co przygotować na zdrowe i pożywne śniadanie, a czego nie jeść po 15, koniecznie sięgnijcie po tą pozycję.

Podsumowanie:

Nie jest to książka dla osób, które od dawna interesują się zdrowym odżywianiem, ponieważ PRAWDOPODOBNIE nie znajdą tu nowych informacji. Natomiast dla początkujących jak najbardziej polecam. Bardzo zainteresowały mnie podane przepisy, wysoka zawartość składników używanych do robienia śniadań podobno zapobiega napadom głodu i chęci na słodycze, które są niezdrowe i tuczące (ale do tej pory je uwielbiałam). Zamierzam zastąpić słodycze suszonymi owocami i pestkami oraz orzechami. Koszt przygotowania posiłków również nie wydaje się wysoki (najbardziej kosztowne mogą okazać się pestki, suszone owoce i nasiona goi, ale ich zakup można sobie rozłożyć na raty).



Brak komentarzy:

Prześlij komentarz